Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


22 lutego 2012

Sernik kremowy z bitą śmietaną i sosem karmelowym



Moje ostatnie odkrycie. Fantastyczny sernik z ulubionymi dodatkami. Widziałam już kilkakrotnie podobne połączenia między innymi na stronie Art Kulinaria. Postanowiłam więc stworzyć swoje własne zestawienie, które uważam za idealne :) Spód tego cuda, to wcześniej już pieczony ten sernik, a z dodatkami troszkę pokombinowałam na wyczucie. Wyszło rewelacyjnie. Sernik jest idealnie kremowy i absolutnie pyszny. Błyskawicznie spisuję przepis, żeby mi nie umknął :) Polecam Wam bardzo bo jestem z niego bardzo dumna :)

Składniki na sernik:
1 kg sera wiaderkowego na serniki
3 łyżki mąki ziemniaczanej lub smakowego budyniu śmietankowego lub waniliowego
530g mleka skondensowanego słodzonego (1 duża puszka)
3 białka
sok z 1 cytryny
3-4 łyżki ekstraktu waniliowego lub rumu


wykończenie:

200g śmietany 18%
2 łyżki cukru pudru



Piekarnik nagrzać do 175 stopni. Tortownicę (24cm) wyłożyć papierem do pieczenia wywijając papier poza obręcz.
Wszystkie składniki na sernik bardzo dokładnie zmiksować i wylać do tortownicy. Wstawić ją do nagrzanego piekarnika i piec 30-35 min.
Po tym czasie wyjąć sernik i delikatnie rozprowadzić na wierzchu wymieszaną kwaśną śmietanę z cukrem. Ponownie wstawić do piekarnika i piec w tej samej temperaturze kolejne 10-15 minut. Wyjąć i ostudzić. Z ostudzonego zdjąć obręcz tortownicy i wstawić do lodówki na całą noc.


ponadto:
500ml śmietany 36%
szczypta soli
ok 2 łyżki cukru pudru


składniki na sos
10 krówek
2-3 łyżki śmietany kremówki


Ze śmietany odlać do rondelka lub na małą patelnię 2-3 łyżki. Resztę śmietany ubić na sztywno ze szczyptą soli. Pod koniec ubijania dodać cukier puder i nadal ubijać (ma być lekko słodka ale z delikatnie wyczuwalnym smakiem soli).

Krówki rozpuścić na patelni razem ze śmietaną. Chwilkę podgrzewać do uzyskania gładkiego sosu. Wystudzić. (Jeśli po wystudzeniu będzie zbyt sztywny dodać kilka kropli mleka i wymieszać już "na zimno" do uzyskania gładkiego sosu)


Na wystudzony sernik kładziemy śmietanę, a całość polewamy sosem karmelowym.
Smacznego :)

 

34 komentarze:

  1. Jak Pani robi tak świetny wzór na boku? Dla mnie to nie pojęte.... Proszę wstawić zdjęcia-i też nas nauczyć ;-)
    Gratuluję!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Bardzo dziękuję :) Obiecuję w najbliższym czasie pokazać jak to się robi :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Ale pysznie wygląda!!! Super przepis, super sernik!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. mmm... wspaniały!
    faktycznie super wzorek :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Sernik piękny! musi być pyszny :)

    OdpowiedzUsuń
  5. piękny serniczek, taki z wyzszej polki...

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudownie wygląda... a smakuje z pewnością jeszcze lepiej!

    OdpowiedzUsuń
  7. To nie sernik, to dzieło sztuki!! Wygląda jak porządny tort! Fantastyczny!! I ten sos z krówek... mniaaammmm!

    OdpowiedzUsuń
  8. Ach, wygląda obłędnie! Ten sos...mmmm :)

    OdpowiedzUsuń
  9. rewelacja a smakuje jeszcze lepiej niż wygląda. 34.

    OdpowiedzUsuń
  10. ak pięknie udekorowane! ja tak nie potrafię!

    OdpowiedzUsuń
  11. Oj, jaka piękna jest ta plecionka na boku. Będę robiła ten sernik na urodziny w przyszłym tygodniu. Zdradzi Pani tajemnicę tej plecionki?
    dziękuję i pozdrawiam
    Ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo :) Zrobienie takiej plecionki jest banalnie poste. Niebawem postaram się zamieścić posta dotyczącego dekoracji tortów. Póki co taki link... może pomoże :) Pozdrawiam :) http://www.youtube.com/watch?v=RE4hBly_F7w&feature=related

      Usuń
    2. Bardzo dziękuję za link :) Faktycznie nie wygląda skomplikowanie. A czy do plecionki użyła Pani ubitej śmietany? Nie spłynęła?
      Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam
      Ania

      Usuń
    3. :) Tak to tez ze śmietany. Jeśli jest z 36% to powinna się ładnie i sztywno ubić. Kapryśne bywają śmietany 30% Te są dobre ale do deserów w pucharkach ;) Torty zawsze przekładam 36% śmietaną :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  12. cudownie ozdobiona! a ten spływający sos... poezja :)

    OdpowiedzUsuń
  13. No fantastyczny ten sernik ,wyglada jak tort

    OdpowiedzUsuń
  14. czy białka ubite na sztywno czy luzem takie glutowate?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a stawiałam na ubite :)
      pozdrawiam i proszę o więcej takich przepisów :)
      sernik pyszny mimo glutowatych białek :)

      Usuń
  15. :) Bardzo sie cieszę :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tez tak bym chciała, proszę podać bardzo szczegółowo jak postępować ja mam ogromne chęci ale zdolności nie mam. Pozdrawiam, nie napiszę,że zazdroszczę ale cudownie.

      Usuń
  16. chodzi o dekorację? :) To bardzo proste zapewniam :) Róże robiłam tylką nr 2c. Zawijasy zaczyna się kręcąc od środka do zewnątrz. Boki robiłam tylką nr 48, a tutaj jest dokładnie pokazane jak się robi taką plecionkę :) http://www.youtube.com/watch?v=RE4hBly_F7w&feature=related
    Trzymam kciuki :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Sernik jest przepyszny!!! Robiłam go w sobotę na urodziny Mężusia:) Dziękuję i pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Gratuluję wspaniałego wyczucia nie tylko smaku, ale i gustu. Pani potrawy są przepiękne, i zawsze z przyjemnością zaglądam tylko na dwie strony; właśnie Moje Pasje i oczywiście Moje Wypieki.
    Dziękuję za inspiracje :)



    Ivona

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zamurowało mnie..... Bardzo, bardzo serdecznie dziękuję... Takie słowa to dla mnie ogromne wyróżnienie... Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam cieplutko :*

      Usuń
  19. można ten sernik zrobic w wersji bez ieczenia? czyli sernik na zimno?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o podobnym smaku można pokombinować ale na pewno nie z tymi składnikami.

      Usuń
  20. Właśnie zobaczyłam ten sernik i mnie zatkało. Pani przepisy i blog to dzieło sztuki. Ostatnio robiłam tort barbi dla córci wyszedł idealnie. Potem tort na babci urodziny i tez byl doskonały. A teraz zrobię ten sernik na święta. Warto uczyć się od najlepszych. Wielkie gratulacje dla Pani i dziękuję ze ktos taki nia pani dzieli się swoją wiedzą z innymi. Pozdrawiam Magda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ja bardzo serdecznie dziękuję za pochwałę i tak ciepłe słowa :) Cieszę się przeogromnie że przepisy się podobają i przypadają do gustu nie tylko wyglądem ale i smakiem :) Pozdrawiam ciepło - Eliza

      Usuń
  21. sernik można zrobić na ciasteczkowym spodzie? nie pprzewawia za mną sernik bez spodu. Sernik jest bardzo słodki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sernik będzie słodszy jeśli doda się spód z ciastek ;) Nie jest to konieczne ale oczywiście można :) Nie jest bardzo słodki. Słodycz uzupełnia sos karmelowy i bita śmietana. Ja go uwielbiam :)

      Usuń